HELLENIC EUROPEAN PERSPECTIVES


ΕΛΛΗΝΟΕΥΡΩΠΑΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

LORIS MARGARITIS
IM MEMORIAM 50 XΡONIA

 

Οσο έντονα ακούγεται σήμερα η λέξη παγκοσμιοποίηση τόσο πιο πολύ κανείς συνειδητοποιεί τη διαφορά απόστασης που την χωρίζει απο τα χαρακτηριστικά της ελληνοευρωπαϊκής οικουμενικότητας.
Η σημερινή πύκνωση του χρόνου και η αλλαγή σχέσης χώρου και χρόνου κάνουν πιο επίκαιρη όσο ποτέ αλλοτε την ελληνοευρωπαική ιδέα του υπερεθνικού ένα μόνιμο σύμβολο διαχρονικής υπέρβασης του υλικού κόσμου μέσου του κόσμου των ιδεών. 
Η μουσική μία τέχνη υπερβατική σηματοδοτεί, κυρίως απο την εποχή του W.A.Mozart και έπειτα τη δική της αυτονομία η οποία στηρίζεται στην διατήρηση των υψηλών αξιών της ανθρωπότητας και όχι στην καταράκωση τους μέσα απο αυτοκατακερματισμό.



©GREEK MOZART SOCIETY, 01.04.2004

Οβίδιος

ΤΡΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ
ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΗ ΝΑΞO 2003

Για δεύτερη χρονιά ο Δήμος Νάξου και η Ελληνική κοινότητα Μozart οργάνωσαν απο κοινού μία εξέχουσα μουσική εκδήλωση. αυτή τη χρονιά ήταν αφιερωμένη  στη συμβολή της παγκόσμιας γυναίκας για την Ειρήνη μέσα απο την προσωπική της θυσία για την  συνέχιση και διατήρηση της ζωής.
συνέχεια

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
Erika Patka Marina & Eva Koutouvali
Πανεπιστήμιο της Βιέννης
Σχολή εφηρμοσμένων τεχνών
Η έκθεση μεταμορφώσεις της σχολής εφηρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου της Βιέννης στη Στοά του Βιβλίου βασίστηκε στη παρουσίαση έργων νέων καλλιτεχνών αποφοίτων της Σχολής. H ελληνική κοινότητα Mozart συμμετείχε στη  παρουσίαση ...συνέχεια
 
Isidoros Sideris
Βeethoven Sonate für Cello und Klavier op.68

Ο Ισίδωρος Σιδέρης μας απεκάλυψε μέσα απο την ερμηνεία τoυ ένα κόσμο βαθυστόχαστο γεμάτο αποχρώσεις και συμβολισμούς. Επέτυχε μία αξιοθαύμαστη οργάνωση της ερμηνευτικής πλοκής που  ομολογουμένως μας εντυπωσίασε. Πόσα έργα μουσικής δωματίου περιμένουν σήμερα μία νέα ερμηνευτική προσέγγιση;
Πόσο υπστηρίζεται η μουσική δωματίου
στις μέρες μας;
Μία κατ΄εξοχήν κατηγορία μουσικών εφαρμογών η οποία μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες και διαμορφώνει την μουσική διαίσθηση και αιθητική.

συνέχεια

Η Ορέστεια
του Pierre Boulez

Prof.Martin Zenck
Πώς ένας δημιουργός ο οποίος είχε καταφερθεί ενάντια στο θεσμό της όπερας ο ίδιος κοπίασε για μία ανανέωση της έκφρασης της μέσα απο αρχαία ελληνικά θέματα; Αυτή την περίεργη και αντιφατική σχέση περιέγραψε ο καθ. Ιστορικής Μουσικολογίας του Παν/μίου της Βαμβέργης Martin Zenck παρουσιάζοντας σπάνια μουσικά χειρόγραφα και σκίτσα μελετών του Boulez απο την έρευνα του που έκανε στο Παρίσι την Ελβετία και αλλού.

Spyros Kontos-Oboe
Βenjamin Britten
Προγραμματική Σουίτα
Οι Μεταμορφώσεις του Οβίδιου op.49

Η ερμηνεία του Σπύρου Κοντού
στη προγραμματική Σουίτα του
Benjamin Britten διέγραψε με
δεξιοτεχνία και στοχαστικότητα
τον κόσμο των μεταμορφώσεων.
Η επίτευξη της λεπτής εξισορρόπησης
των ηχοεικόνων που αντικατοπρίζουν
τους χαρακτήρες του Οβίδιου
ανέδειξε το υψηλό κύρος του
ερμηνευτή.


W.A.Mozart DON JOVANNI
PROF.MICHΑEL MACRAKIS

W.A.Mozart
Μία αποκαλυπτική συνέντευξη
του καθηγητή Μιχάλη Μακράκη προς το περιοδικό Isophonia και την ελληνική κοινότητα Mozart

LORIS MARGARITIS

Loris Margaritis
1953- 2003
Dr.phil.Konstantinos Kakavelakis

Η προσωπικότητα του Λώρη Μαργαρίτη ήταν πολύπλευρη.
Η μουσική ποίηση των τόνων του
σκιαγραφούσε το σχήμα ενός κόσμου
απόμακρου. Του κόσμου της αιώνιας νεότητας.
Οι εσωτερικές Φωνές μίας πανελληνικής ενόρασης κορυφώνονται
στη μυστηριακή ένωση της επικής του Συμφωνίας.
Ο ελληνικός υστερορομαντικός  επαναπροσδιορισμός του Μαργαρίτη
δεν συνδέεται απλά με την ρομαντική διάθεση μιας ελληνικής ανασύστασης
αλλά πολύ περισσότερο με την ίδια την δομική ανανέωση του ελληνικού οράματος
Ενα Oνειρο διαγράφεται μέσα στο όνειρο οδηγώντας
τον λυρισμό της μουσικοποιητικής δομής στην
κορύφωση μιας δικαίωσης του ονείρου χωρίς  προσμονές και ψευδείς υποσχέσεις μέσα απο μία ανεπανάληπτη μουσική αυτοθυσία..



PROF. LEON PLANTINGA
IN ATHENS-YALE UNIV/TY
BEETHOVEN CONCERTOS

Prof. Leon Plantinga
Μία  χειμαρώδης δύναμη ανάγκαζε πολλές φορές τον L.v.Beethoven ειδικότερα στα σόλο μέρη των κονσέρτων του να αναθεωρεί  κάθε φορά το περιεχόμενo τους.  Τα μέρη του πρωταγωνιστικού οργάνου των κονσέρτων του Μπετόβεν παρουσιάζονταν ή καταγράφονταν πολύ αργότερα από την πρώτη εκτέλεση των έργων. Η σημασία αυτής της συνεχούς μεταμόρφωσης ειδικότερα στα κονσέρτα για πιάνο του Μπετόβεν έχει σχέση με την μοναδική προσωπικότητα του συνθέτη.
Η καταγραφή της ψυχολογίας της στιγμής της διαμόρφωσης του έργου αποδεικνύει ότι το μουσικό κείμενο του Μπετόβεν δεν έχει σχέση με άλλου τύπου προετοιμασμένα μουσικά κείμενα
O Leon Plantinga σε ένα μοναδικό σεμινάριο στην Αθήνα μας ανέπτυξε ..........συνέχεια

The Human,
The Love
and the Music

 

Goethe Institut von Athen
Constantin Floros
Book Presentation 
Η παρουσίαση της ελληνικής έκδοσης  
του  βιβλίου του Κωνσταντίνου Φλώρου
Ο άνθρωπος, ο έρωτας και η μουσική
Εκδόσεις Νεφέλη  έγινε με εισηγήσεις
ομιλητών οι οποίοι αναφέρθηκαν
στην σημασία του έργου  αυτού
αλλά  και την προσωπικότητα του
K.Φλώρου  ...συνέχεια

Ai Motohashi  
Isidoros Sideris and Ai Motohashi
Η Ai Motohashi ήρθε ειδικά απο το
Dortmund της Γερμανίας για να
συμμετάσχει στην εκδήλωση μας.
Η εξαιρετική ερμηνεία της μας μετέδωσε
 μία αιθέρια πνοή όπως και η παρουσία της..
Την ευχαριστούμε ιδιαίτερασυνέχεια

Prof.Dr.Dr.CONSTANTIN FLOROS

Η ερωτική διάσταση στο μουσικό θέατρο του W.A.Mozart


Prof.Constantin Floros

Η αισθητική του ερωτικού μυστηρίου
αποτέλεσε ένα θέμα που δημιούργησε
ζωηρό ενδιαφέρον στους ανθρώπους
της εποχής του Mozart, και για το οποίο
έγινε πολύς λόγος σε τέσσερεις από τις
κύριες όπερες του. Ο Beimonte, o Cherubino,
o Ferrando και ο Tamino  - οι τέσσερεις πρωταγωνιστές
— εκφράζουν τις σκέψεις τους για τα συναισθήματα
και τη διέγερση που προκαλεί ο έρωτας συνέχεια


W.A.Mozart
Alma grande e nobil core
KV 578-Arie für Sopran

Rosa Cappon Poulimenou Soprano
Marianna Tsika Klavier

Ρόζα Cappon Πουλημένου Υψίφωνος -
Μαριάννα Τσίκα-πιάνο.
Μία ερμηνεία υψηλών προδιαγραφών.
Το 1789 ανέβηκε στη Βιέννη η όπερα
του Cimarosa I due Baroni στο Burgtheater.
H Louise Villeneuve
τραγούδησε τον ρόλο της Λάουρας.
Εζήτησε απο τον Μοzart
ο οποίος εκείνο τον καιρό συνέθετε τ
ην opera Cosi fan tutte
να αντικαταστήσει  την δραματική άρια
της όπερας Αlma Grande e nobil Core
με μία δική του εκδοχή. Πράγματι το έκανε...

W.A.Mozart
Die Hochzeit von Figaro-
Serenata Es dur, KV 375

Hellenic Wind Ensemble

Hellenic Wind Ensemble
H αξιοθαύμαστη ερμηνεία έργων W.A.Mozart απο το ελληνικό σύνολο πνευστών Hellenic Wind Ensemble μας γέμισε προσδοκίες για ένα δημιουργικό τρόπο  καλής διάδοσης  του έργου του W.A.Mozart στη πατρίδα μας και μίας άμεσης παιδαγωγικής επαφής. συνέχεια
Franz Schubert
Spyros Souladakis 
στο Goethe Institut Aθηνών

Spyros Souladakis
Ενας κατεξοχήν ρομαντικός συνθέτης
προβλήθηκε μέσα απο μία σύγχρονη
ρομαντική ερμηνεία. Ο Σπύρος Σουλαδάκης
μας έδειξε ένα δρόμο που μπορεί να γεφυρώσει
τον σύγχρονο κόσμο  με τις ρομαντικές αναζητήσεις..συνέχεια

Τhomas Mann
Ολο το διήγημα για τον Λ.Μαργαρίτη
σε ελληνική μετάφραση

Thomas Mann
The whole story written for Loris Margaritis
in greek translation...


Μαργαρίτα Δαλμάτη
100 xρόνια F.Vignanelli

 
Μαργαρίτα Δαλμάτη
Η Μαργαρίτα Δαλμάτη γιορτάζει την επέτειο
της Σχολής Vignanelli Aθηνών συνέχεια..





© Greek Mozart Society and Nearchos Research Center for the Arts 2001 - 2004