23
Οκτωβρίου 2017 - Ωρα 20.00 μ.μ. Ελεύθερη είσοδος με
δελτία προτεραιότητας
Κώστας Παναγιωτίδης: βιολί,
Η βιολογία,
οι υδροβιότοποι, τα φυτά, η πανίδα, η στενότητα των
πόρων, οι
συμβιωτικές
σχέσεις οργανισμών, ανθρώπων και οικοσυστήματος ο
ανταγωνισμός τους και ο μετασχηματισμος της ενέργειας
συλλαμβάνονται στο έργο μέσα από διαφορετικές
παρουσίες φανταστικών και πραγματικών φαινομένων από
ένα εσωτερικό προγραμματισμό που κάνει την παρουσία
του, μέσα από συνειρμικές διαδικασίες άλλοτε σαν
αναπτύξεις φυτών, άλλοτε σαν κινήσεις στοιχείων άλλοτε
σαν συνυπάρξεις καταστάσεων στερεών, υγρών και αέριων
μορφών, άλλοτε σαν σταθεροποιητικές μεταβολές με
διαφορετικές ταχύτητες που στοχεύουν σε μια γενικότερη
ισορροπία
μέσα από ένα κεντρικό καταλύτη. Κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν τα φυτά «Ανθεμις», «Έβενος» και «Αμάραντος» σπάνια φυτά της Κρήτης που εμφανίζονται μέσα στη διαδικασία της «Συμπνοής» αυτής της κατάστασης της κοινής ανάσας και των ψυχικών αναδράσεων του ανθρώπου σαν αυτορυθμίσεις στη γενικότερη διαχείριση του στενού σημείου των αποθεμάτων του, της φυσικής του περιουσίας, του «Πόρου» που συνδέεται με τα στενά μονοπάτια και τις συσχετίσεις των βιολογικών δρόμων, των ρυθμών της μνήμης. Η σύνθεση διαμορφώνεται μέσα από διαφορετικά συστήματα χειριζόμενη την τροπικότητα, την τονικότητα και ελεύθερη ατονικότητα μέσα από τη λογική της ποικιλομορφίας και εξισορροπητικής κατανομής διαφόρων ειδών έκφρασης.
Αναλυτικά το
έργο χωρίζεται στα ακόλουθα πέντε μέρη 1.«Ανθεμις» –
σόλο φλάουτο διάρκεια, πρπ. 6 λεπτά Ευάγγελος
Σταθουλόπουλος: φλάουτο 2.«Συμπνοή» –
για βιολί και πιάνο
σε τρία μέρη διάρκεια, πρπ. 14λεπτά Κώστας
Παναγιωτίδης: Βιολί, Απόστολος Παληός: πιάνο 3.«Έβενος» –
ντούο για φλάουτο και
βιολοντσέλο διάρκεια, πρπ.6 λεπτά Μιχάλης
Χόϊπελ Βιολοντσέλο, Ευάγγελος Σταθουλόπουλος φλάουτο 4.«Πόρος» σε
τρία μέρη για πιάνο,
φλάουτο, βιολί, βιολοντσέλο, διάρκεια πρπ.25 λεπτά Κώστας
Παναγιωτίδης: Βιολί, Ευάγγελος Σταθουλόπουλος:
φλάουτο, Απόστολος Παληός: πιάνο, Michael Heupel -
Μιχάλης Χόϊπελ: βιολοντσέλο 5.«Αμάραντος» (επίλογος)
για πιάνο- φλάουτο, κόρνο, βιολί, βιολοντσέλο διάρκεια
πρπ. 6 λεπτά Κώστας
Παναγιωτίδης: Βιολί, Γιώργος Σακελλαρίδης Βιολί,
Βαγγέλης Σταθουλόπουλος: φλάουτο, Απόστολος Παληός:
πιάνο, Michael Heupel-Μιχάλης
Χόϊπελ: βιολοντσέλο, Ευάγγελος Σκούρας: Κόρνο Συνολική
διάρκεια 55
έως 57 λεπτά
Γεννημένος στην
Καρδίτσα o σολίστ πιάνου Απόστολος Παληός
χαρακτηρίστηκε ως «καταπληκτικός πιανίστας» (Cyprien
Katsaris) και «ασυνήθιστα
χαρισματικός μουσικός με σπουδαία φινέτσα,
εκφραστικότητα και καλλιτεχνική οντότητα» (Y.
Solomon). Διπλωματούχος πιάνου
και πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών στο ΔΩΛάρισας,
σπούδασε στις Μουσικές Ακαδημίες Βερολίνου και Λειψίας
με τους G. Sava και M. Tomas, όπου έλαβε σολιστικό
δίπλωμα και master Μιχάλης Ο Μιχάλης Χόιπελ είναι ένας από
τους σημαντικότερους έλληνες μουσικούς της νέας
γενιάς. Έχει μεγάλο εύρος ενδιαφερόντων και πυκνή
δραστηριότητα, τόσο στο χώρο της μουσικής δωματίου,
όσο και ως σολίστ, συμπράττοντας με σημαντικές
ορχήστρες και μαέστρους. Ο Μιχάλης Χόιπελ είναι ιδρυτικό
μέλος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Ensemble
Volans στο Αμβούργο, το οποίο εξειδικεύεται στην
ερμηνεία της σύγχρονης μουσικής. Το πάθος του για
την σύγχρονη μουσική είναι φανερό και στην πρώτη του
δισκογραφική δουλειά AFIEROSSIS, για την οποία
ηχογράφησε ένα ευρύ πρόγραμμα με έργα του 20ου και
21ου αιώνα για βιολοντσέλο σόλο.
Γεννήθηκε
στην Κέρκυρα το 1977 όπου πήρε τα πρώτα μαθήματα
φλάουτου, πιάνου και θεωρητικών στη Φιλαρμονική Ένωση
‘Ι. Καποδίστριας’ και στο Ωδείο Κέρκυρας με δασκάλους
τους Α. Στάνισελ, Γ. Περούλη και Ι. Βαρότση. Το 1992
ξεκίνησε μαθήματα φλάουτου με τον Θ.Γεωργίου, το 1997
πήρε δίπλωμα φλάουτου
από το ωδείο ‘Φ .Νάκας’ με βαθμό Άριστα
παμψηφεί και Ά Βραβείο (τάξη Θ. Γεωργίου) και συνέχισε
τα μαθήματα φλάουτου με τον Π .Δράκο και ακολούθως με
τον R.Davis.Επίσης έχει παρακολουθήσει σεμινάρια
φλάουτου με τους P.Edmund-Davies, L.Ruoho, S.Milan,
S.Newbold, Ph.Pierlot και P-L.Graf.
Έχει διατελέσει Κορυφαίος Α΄ στη Συμφωνική
Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων. Από το 2000 ανήκει στο
δυναμικό της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (KOA) και από
το 2004 αποτελεί μόνιμο μέλος της κατέχοντας τη θέση
του Κορυφαίου Β΄. Ως μέλος του κουιντέτου ξύλινων
πνευστών της ΚΟΑ έχει επιδείξει πλούσια εκπαιδευτική
δράση στην Αττική και σε πολλά μέρη της Ελλάδας.
Έχει
εμφανιστεί ως σολίστ με τη Συμφωνική Ορχήστρα του
Δήμου Αθηναίων, την ‘Καμεράτα’ Ορχήστρα των Φίλων της
Μουσικής, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και την ‘Camerata Stuttgart’
ενώ λαμβάνει τακτικά μέρος σε συναυλίες
μουσικής δωματίου. Τον Σεπτέμβριο του 2002 κέρδισε το
Β΄ Βραβείο στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Ξύλινων Πνευστών
της εταιρείας ‘Τέχνη’. Από την Άνοιξη του 2009
αποτελεί ιδρυτικό μέλος του κουιντέτου ξύλινων
πνευστών ‘Αίολος’ με εμφανίσεις στις περισσότερες
αίθουσες συναυλιών της Αθήνας και με παρουσιάσεις
πολλών έργων ελλήνων συνθετών. Είναι πτυχιούχος
χημικός του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Θήτευσε
στον τομέα των ανώτερων μουσικών θεωρητικών κοντά στον
Γ.Α. Παπαϊωάννου στην Αθήνα στο Ελληνικό Ωδείο και συνέχισε
τις σπουδές του στην Βόννη, την Κολωνία και το
Ντύσσελντορφ όπου
σπούδασε Μουσικολογία Βυζαντινολογία, φιλοσοφία
επικοινωνιακή έρευνα
και σύνθεση κοντά στον Μπογιντάρ Ντίμοφ , τον
Μάρτιν Τσενκ, τον Δημήτρη Τερζάκη και τον Γκύντερ
Μπέκερ. Ολοκλήρωσε τις ακαδημαϊκές του σπουδές με την
εκπόνηση της διδακτορικής του
διατριβής στο Ινστιτούτο Μουσικολογίας του
Πανεπιστημίου του Αμβούργου με επιβλέποντες καθηγητές
τον Κωνσταντίνο Φλώρο και τον Πέτερ Πέτερσεν με θέμα
το πρωτοποριακό σκηνικό έργο του Γκυόργκι Λϊγκετι «Αventures &
Nouvelles Αventures» που εξεδόθη από τον διεθνή
επιστημονικό εκδοτικό οίκο : Peter Lang το 2001 στο
Αμβούργο. Σημαντικές συμβουλές , υποδείξεις επιρροές
και εμπνεύσεις έλαβε επίσης από τους συνθέτες Ιάννη
Ξενάκη, Θόδωρο Αντωνίου, Γκ. Λίγκετι , Λουίτζι Νόνο,
Χανς Βερνερ Χέντσε, Τζών Κέιτζ. Από το 2001 ανέλαβε το
ελληνικό τμήμα του Συλλόγου Φίλων του Μότσαρτ που είχε
ιδρύσει ο Λώρης Μαργαρίτης στο Σάλτσμπουργκ και τη
Θεσσαλονίκη και καλλιέργησαν
η Ιντα Ρόζεκραντς Μαργαρίτη και η Μαρίνα
Κουτούβαλη πραγματοποιώντας
σημαντικές αυθεντικές παρουσιάσεις, συναυλίες και
διεθνείς ερευνητικές συναντήσεις. Από το 2006
πραγματοποίησε σε συνεργασία με την Τηλεόραση της
Βουλής πρωτότυπες
οπτικοακουστικές ενημερωτικές εισηγήσεις και
παρουσιάσεις σημαντικών έργων της όπερας και του
διεθνούς κλασικού μουσικού ρεπερτορίου
συνεισφέροντας σε
μια πλατύτερη
φωταγώγηση και ανάδειξη για το ευρύ κοινό σημαντικών
μουσικών έργων.
|